Kotoučové brzdy
Kotoučové brzdy - diskové brzdy jsou nyní běžné na všech kolech střední a vyšší třídy. Lepší horské a crossové kolo se už s jinou variantou brzd nevyrábí. Ještě u silničních kol jsou ráfkové brzdy v nabídce, ale i tam jejich zastoupení postupně klesá.
Nejprodávanější
Značky
Kotoučové brzdy na kolo se rozlišují podle způsobu přenosu síly od páky do třmenu a to buď mechanické nebo hydraulické. Mechanické používají bowden s lankem, hydraulické brzdy naplněnou hadičku minerálním olejem, nebo brzdovou kapalinou. Kotoučovou brzdu tvoří komplet brzdové páky, hadičky (bowdenu s lankem) a brzdného třmene. Pístky v třmenu po zmáčknutí brzdové páky sevřou kotouč připevněný k náboji a tlakem destiček na něj dojde k brzdění kola. Třmen je přišroubovaný k vidlici nebo k rámu.
Za sucha i běžná "V" brzda brzdí dobře, ale v mokru a v bahně je na tom disková brzda o parník lépe. Další plus oceníte když vám praskne drát v kole a udělá se vám osmička. S diskovou brzdou jedete vesele dál, u ráfkové musíte povolit lanko, aby špalky nedřely o ráfek. Údržba hydraulických kotoučových brzd není obtížná, pokud s tím nemáte zkušenost doporučujeme využít blízký servis.
Jsme specialisté na SHIMANO, proto v našem kamenném obchodě, v servisu a v e-shopu doporučujeme hlavně kotoučové brzdy SHIMANO. Jsou spolehlivé, perfektně brzdí a jsou i levné.
Hydraulická brzda v diskovém provedení je budoucnost, je bezva, ale na běžnou jízdu do práce a po městě klasická ráfková brzda stačí.